کد قالب کانون طراحی گرافیک | درباره ی طراحی گرافیک|طراحی گرافیک چیست

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان کانون فرهنگی وهنری کریم اهل بیت شهر سلامی و آدرس kanoonemamhassan24.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 90
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 1134
بازدید ماه : 14070
بازدید کل : 40825
تعداد مطالب : 2939
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : دو شنبه 21 آذر 1402

طراحی گرافیکی هویت بصری

یک برند، رابطه مستقیم بین یک کسب و کار یا سازمان با مخاطبان آن است.هویتِ یک برند، نحوه ی برقرای

ارتباط برقراری یک سازمان با شخصیت، لحن و ذات،همینطور خاطرات، احساسات و تجربه هایش است.

طراحی گرافیک هویت بصری، دقیقاً به این شکل است:عناصر بصری هویت برند که به عنوان وجه ی یک

برند در برقراری ارتباط باخصوصیاتی نامشهود از طریق تصاویر، اشکال و رنگ ها، عمل می کند.

بخش های اصلی هنری طراحی گرافیک

هنر های بصری: شامل چیزهایی مثل عکاسی و تصویر برداری می شود.

تایپوگرافی: هنر و یا فرآیند تنظیم، ترتیب بندی و یا طراحی حروف می گردد.

صفحه آرایی: تنظیم المنت های بصری در یک صفحه چاپ شده می باشد.

از هرکدام از این سه مهارت مدت ها است که استفاده می شود.در واقع

تاریخ پیدایش طراحی گرافیک به خیلی قبل تراز آنچه

که فکر می کنید بر می گردد.

 شاخه های طراحی گرافیک چیست؟

شاید جذاب ترین شاخه های رشته طراحی گرافیک برای یک نقاش، تصویر سازی باشد.مصور سازی

و یا همان تصویر سازی یا ایلستراسیون، از گرایش های نقاشی در حیطه ی گرافیک است. ایلستراتور با

توجه به تکنیک های مخصوص، در زمینه طراحی، به موضوعاتی که به نوعی با گرافیک در ارتباط هستند،

میپردازد. همانند طراحی کتاب کودک.تصویر تجسم یافته هر پدیده و کار تصویرگر تجسم نمودن یک پدیده و

یا موضوعبه وسیله تصویر برای نمایش بهتر فضای مطالب و در نهایت برای درک بهتر آن است.هدف اصلی یک

مصورساز یا یک طراح ایلوستراسیون، راهنمایی بینندگان درباره مطالبی استکه فهم و

یا تجسم آن از طریق نوشتن و یا گفتار مشکل می باشد.

طراحی گرافیک

نشانه و آرم:

به طور کلی، اکثر افراد، کلمه (آرم) را به جای (نشانه) می شناسند.نشانه از واژه یونانیsemeion

گرفته شده است که دو واژه و معمولا برای مطالعه زبان هایی ویژه با نظام های نشانه ای غیرزبانی

اعم از تصویر- ایماء و اشاره- تئاتر و … به کار می رود.نشانه یا آرم  بیان مفهوم چیزی است که درقالب

شکل دیگری در ذهن تجلی میابد.  نماد را باید روی کاغذ ثبت نمود.نماد باید تماماَ بیانگر چیزی باشد که

عینیت پیدا کرده است.در طراحی نشانه، ریتم، فرم، تکنیک و قدرت اجرایی، یکجا به نمایش در می آید.

 نوشتار و طراحی حروف:

عنوان اصلی و نوشته ها از عوامل بصری اصلی در طراحی به چشم می آیند، وجود آنها در صفحه یک

موضوع ضروری برای هدایت چشم به موضوع مورد نظر است. نوشته باید در صفحه خوانا باشد و مزاحم

عناصری دیگر نباشد. آرایش و تخصیص حروف در مرحله ی آماده سازی قبل از چاپ است که به چاپ از

نوع فلزی و یا لترپرس مربوط می گردد . برای انواع حروف چینی که با هر نوع سیستم حروف چینی

انجام شده باشد نیز طراحی حروف اطلاق می گردد.

طراحی گرافیک - لوگو و بنر

پوستر:

در اواخر قرن نوزدهم میلادی، بر اثر تحولات تصویر سازی و پیوند نزدیکی که در بین نقاشی و چاپ،پدیده ای

تازه ای موسوم به پوستر و یا آفیش یا پلاکارد به وجود آمد.پوستر به عنوان نوعی طراحی گرافیک به مقوله

نمایش و تبلیغ مربوط می باشد.در پوستر باید تصویر و کلمات به طور مختصر، مرتبط با یک مفهوم واحد و به

یاد ماندنی باشند.همان طور که چاپ و مطبوعات، یکباره در ایران رواج پیدا کرد، اشکال متفاوت پوستر نیز به

صورت ناگهانی، ظاهر و برای مقاصد مختلف، مورد استفاده قرار گرفت.

 طراح و تصویر:

طرح، نقش آرم و نوشتار، بر روی اوراق یکی از عوامل مهم تحریک حس بصری، با استفاده از تصویر کار

سختی نیست. در طراحی گرافیک هستند، تمامی عوامل موثردر طراحی، همانند خطوط نقوش، تصاویر

اعم از عکس،تصویر سازی و سبک طراحی به صورت مجزاو در کنار هم در ساختن تشخیص مورد نظر موثراند.

بسیاری از اوراق با موضوع متشابه در طرح های مختلف از نظر فرم به کار رفته، ارائه می گردند،در این صورت

مصرف کنندگان از روی طرح و نقش آنها که به نوعی نشان تبدیل شده اند .

با یک پالت رنگی عالی شروع کنید

لیتو گرافی :

لیتو گرافی در اواخر قرن نوزدهم، به هنرمندان امکان دادتا سطوح بزرگ یکدست را چاپ کندو از رنگ، بهره

ببرد و به طراح، امکان دهد تاحروف نگاری خاص خود را انجام بدهد.این کنترل بر چاپ، آغاز طراحی گرافیک

بود.بعدها فناوری های عکاسی و رایانه ای،در تولید و تکثیر تصویر و متن، نقشی اساسی پیدا کردند.از رایج ترین

شیوه های چاپ تا دهه ی ۱۹۶۰ به روش لترپرس بوده است.پس از آن نسل جدیدی از طراحان، شروع به

استفاده از قابلیت های رایانه کرده اند. طراحان گرافیک، یکصد سال بعد از آنکه هنرمندان،رسانه ی جدید لیتو گرافی

را به خدمت خود در آوردند فناوری های نوین را برای تحت کنترل در آوردن تولید متن و تصویر به کار برده اند.

 ترکیب بندی:

راهنمایی دستور برای سواد بصری مهمترین گام در حل یک مسئله بصری و یا ترکیب بندی آن است.

رسیدن به معنای مورد نظر در یک عبارت تصویری بستگی زیادی به نوع ترکیب بندی آن ها دارد.

علاوه بر آن ترکیب بندی یک اثر در جلب توجه بیننده، نیز نقش بسیار مهمی را ایفا می کند.

کسی که می خواهد از راه تصویر با دیگران ارتباط برقرار کند، در این مرحله  بسیار مهم از

کارش بیش از هر مرحله  دیگری می تواند بر کارش نظارت کامل داشته باشد،

چرا که او برای القای منظورش از بهترین موقعیت برخوردار می باشد.

لیتوگرافی چیست |چاپخانه مجریان

هنگام طراحی کارت:

سربرگ و پاکت باید به این نکته توجه کرد که نوشته ها نباید با عناصر دیگر تداخل داشته باشند.قطع کارت ویزیت

باعث می شود که فضای بسیار محدودی برای رساندن سریع اطلاعات نیز وجود داشته باشد. باید از نوشته به طور

خلاصه، مفید و قابل انتقال بهره مند شد.قرار نگرفتن درست نوشته ها در صفحه و حجم بسیار زیاد مجموعا نازیبایی

آنها، مشتری را سردرگم می کند و باعث می شود که افراد متوجه خدمات شرکت نشوند و نگاه کردن به آن باعث آزار

چشم گردد. وجود نوشته های نا متعادل و نازیبا و قرار نگرفتن آنها در جای صحیح ست اداری به یکی از عوامل

شکست و ناموفق بودن در طراحی آن ها می باشد.

 طراحی گرافیک از گذشته تاکنون

اولین استفاده از ارتباط بصری انتقال ایده ها می باشد. یک نمونه آن نقاشی های در درون غارها است که

حدود ۱۵۰۰۰ سال پیش از میلاد مسیح مربوط میشود. مطمئنا آنها به این کار طراحی گرافیک نمی گفتند،

ولی ایده اصلی یکی است. خطوط تصویری، نمادها و دست خط ها ترکیب شده اند

تا یک داستانی را روایت کنند و یا یک پیامی را انتقال بدهند.

لیتوگرافی یا چاپ‌ سنگی

اولین ابزارها برای ساده سازی طراحی

۱۰۵ سال قبل از مسیح یک سیاستمدار چینی به نام سایلون اولین نوع کاغذ را اختراع کرد.

این اختراع منجر به تشکیل اولین شکل های چاپی شد. کاغذ، کشیدن آثار هنری و نوشتن

متن هارا خیلی ساده تر کرده است.اما نقطه اصلی دنیای طراحی یوهان گوتنبرگ

در سال ۱۴۵۰ پس از میلاد است.گوتنبرگ دستگاه تایپ متحرک را ساخت.

بدین ترتیب دیگر لازم نبود به صورت دستی چیزی را بنویسند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات مرتبط: طراحی
برچسب‌ها: هنر شناسی